Hopp til innhold

Spørsmål og svar

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål om medlemskap, Min side, utfylling av digitale kontrakter og mer.

Min side og innlogging

Logg inn på Min side

Husker du ikke passordet ditt bør du klikke på Glemt eller mangler passord for å tilbakestille dette. Dette bør du også gjøre dersom passordet ditt ikke virker. 

Har du aldri logget deg inn må du opprette brukeren din. Dette gjør du også ved å klikke på Glemt eller mangler passord. Legg inn din registrerte epostadresse, og følg anvisningene. Er du usikker hvilken e-postadresse du er registrert med kan du sjekke hvilken e-post du mottar våre nyhetsbrev på. 

Vipps er et innloggingsalternativ som gir en begrenset tilgang. Du vil kunne se din medlemsinformasjon, men mange av våre tjenester vil være utilgjengelige.  

Huseierne-appen

Om du vil logge inn i appen vår må du opprette en bruker på nettsiden vår først. Deretter kan du logge inn i appen. 

 Om BankID

Du kan ikke benytte BankID med mindre du har logget inn med e-postadresse og passord og deretter aktivert BankID inne på Min side. 

Ta gjerne kontakt med oss på chat om problemene ikke løser seg. 

Dersom du ikke mottar SMS kan det hende mobilnummeret ditt ikke er registrert eller at du er registrert med et annet nummer. Ta kontakt med oss via kontaktskjema.

Medlemskap

Send SMS med teksten "Huseier" til 2007, og få medlemsnummeret tilsendt på SMS. Mottar du ikke SMS, kontakt oss via kontaktskjema. 

Du finner også medlemsnummeret ditt i Huseierne-appen:

Last ned Huseierne-appen

Lenke på SMS

Når medlemskapet ditt er betalt, sender vi deg en link til ditt digitale medlemskort på SMS. Hvis du ønsker, kan du lagre siden med ditt medlemskort som et bokmerke, eller lage en snarvei til medlemskortet ditt på telefonens hjem-skjerm eller startside.

I Huseierne-appen

I appen Huseierne finner du ditt digitale medlemskort. Her finner du også en liste over alle medlemsfordeler.

Les mer om Huseierne-appen og last den ned her

Vi oppdaterer adresser i vårt medlemsregister basert på offentlige registre, så dersom primæradressen din ikke er riktig bør du gi det noen dager. Har adressen ikke blitt oppdatert etter over én uke kan du ta kontakt via kontaktskjema. 

Fyll ut skjema dersom du har vervet og skal ta ut gavekort.

Gå til skjema

Ja! Hver dag hjelper vi styrer i sameier og borettslag med å svare på spørsmål, gi råd og løse situasjoner som oppstår.

Se hva det koster og les mer om medlemskap i Huseierne for sameier og borettslag.

Dersom du ønsker å avslutte medlemskapet ditt, gjør du dette enklest ved å logge inn på Min side. Når du er logget inn, klikker du på navnet ditt øverst til høyre og velger Profilinnstillinger. Der kan du melde deg ut.

Utmelding må skje skriftlig i henhold til våre vilkår og vedtekter, og kan derfor ikke gjøres over telefon. Du må derfor selv logge inn på Min side og melde deg ut der.

Dersom du ikke får logget inn, kan du bruke kontaktskjema for å be om utmelding skriftlig.

Rådgivning og hjelp

Har du spørsmål om boligjuss, vedlikehold av bolig eller opplever problemer med medlemskapet ditt? Lucy er vår digitale rådgiver som ofte kan hjelpe. 

Her kan du få svar på mye av det du lurer på, og få råd om hvordan du kan gå frem .

Opplever du problemer med våre sider eller medlemskapet ditt, kan Lucy også sette deg videre til medlemsservice alle hverdager mellom 08.30 og 15.00. 

Slik fungerer Lucy

Lurer du på noe og trenger svar med en gang? Vi har samlet gode svar på juridiske og praktiske spørsmål som ofte stilles av medlemmene våre.

Skatt og avgift:

  • Skatt ved utleie
  • Skatt ved salg av bolig
  • Skattemeldingen
  • Eiendomsskatt og formuesskatt

Utleie:

Andre tema:

Søk i alle artikler på huseierne.no

Du kan ringe jusstelefonen med enkle juridiske spørsmål. 

Her kan du ringe jusstelefonen og lese mer om juridisk rådgivning

Du kan ringe våre byggtekniske rådgivere om du har spørsmål rundt vedlikehold og oppussing.

Her finner du kontaktinfo til byggteknisk rådgivning

I større og mer kompliserte saker får medlemmer gratis rådgivning fra advokater som er ansatt i Huseierne i inntil én time per år.

Sakene registrerer du ved å logge deg inn på Min side og velge Mine saker.

Utfylling av digitale kontrakter

Det kan være du har en gammel versjon av nettleseren din, eller at du ikke har registrert din e-post adresse hos oss. Du kan registrere din e-post adresse på Min side på Huseierne.no.

Alle kontrakter du har begynt å fylle og eller har laget ferdig finner du ved å logge deg inn på Min side på Huseierne.no. Her kan du fortsette å fylle ut påbegynte kontrakter eller slette kontrakter du ikke lenger har behov for.

Du kan signere kontrakten elektronisk med BankID-kodebrikke eller BankID-app. Når kontrakten er ferdig utfylt velger du «Send til digital signering». Deretter skriver du inn mottakers e-postadresse. Dersom det er flere mottakere som skal signere kan du skrive inn flere e-postadresser.

Når kontrakten er sendt til mottaker for signering, venter du til mottaker har signert kontrakten. Når mottaker har signert, vil du motta en e-post med invitasjon til å signere kontrakten. 

BankID-signering vil nå åpnes, og du må først autentisere deg med BankID for å få tilgang til å lese kontrakten. Deretter får du muligheten til å laste ned og lese igjennom kontrakten. Når du er klar for å signere å klikker du på "Gå til signeringsbekreftelse". Du kan deretter signere kontrakten digitalt ved å autentisere deg med BankID på nytt. 

Se også ofte stilte spørsmål på BankID sine nettsider

Vil du teste at din BankID fungerer for signering av dokumenter?

Du kan teste din BankID her. Dersom din BankID ikke fungerer for signering av kontrakter, må du kontakte banken din.

Nei. Når kontrakten er ferdig utfylt, kan du laste den ned fra Min side og printe den ut. Da må alle parter signere fysisk.

Du kan både endre og kopiere våre digitale kontrakter.

Du endrer kontrakten ved å klikke på knappen "Fortsette" på Min side. Da kommer du inn i kontrakten.

Du kopierer kontrakten via hovedoversikten på min side ved hjelp av de tre prikkene som er ved siden av hver enkelt kontrakt.

En signert kontrakt kan også endres ved at man kopierer den signerte kontrakten. Da vil man få mulighet til å endre innholdet i den nykopierte kontrakten og deretter sende den til signering på nytt.

Når du sender ut en kontrakt for signering med BankID, så sendes kontrakten først til den andre kontraktsparten for signering. Først når denne har signert vil du motta kontrakten for signering.

Dersom kontrakten sendes til flere parter, vil den første personen som mottar kontrakten måtte signere før neste person mottar kontrakten for signering. Først når alle de andre kontraktspartene har signert mottar du kontrakten for signering.

Dersom du skulle ha mottatt signeringlink, men du ikke har mottatt denne, så bør du sjekke spam/søppel-mappen din. Sjansen er stor for at den har havnet her.

Finner du den fortsatt ikke kan du ta kontakt med vårt sentralbord på 22 47 75 00, så vil vi sende deg signeringslenken på nytt.

Kontrakten må signeres av alle parter innen 14 dager. Etter dette utløper signeringsmuligheten. Du må da avbryte signeringen og sende til signering på nytt på Min side på Huseierne.no

Kurs og påmelding

Du melder deg enkelt på kurs på vår side for kurs og aktiviteter. Der finner du oversikten over alle våre kurs og hvor de holdes.

Ja, du kan gjerne ta med deg noen. Men husk å huke av for dette når du melder deg på kurset.

Hold deg oppdatert med nyhetsbrevet vårt

Få nyttige tips, aktuelle nyheter og eksklusive rabatter – rett i innboksen.

Meld deg på nyhetsbrev